Selasa, 4 November 2008

Lawatan Ke Taman Buaya Tuaran, Sabah. Jilid: 1

Pada 1 November 2008 yang lalu, kami warga SK. Kaiduan telah melakukan lawatan ke Taman Buaya di Tuaran. Lawatan kami kali ini disertai seramai 30 orang murid bersama semua guru dan aks kecuali Cikgu Saiful dan Puan Maimun yang terpaksa menarik diri atas sebab yang tak dapat dielakkan. Ada juga guru yang disertai oleh isteri dan keluarga seperti guru besar, Cikgu Yassin Cikgu Ag. Putera dan Cikgu Jailani. Aku dan Cikgu Anuar cuma ditemani anak dan anak buah. Namun begitu ada juga guru yang terpaksa datang sebagai "sebatang kara" ataupun "single subjek" ataupun "solo". Mereka ialah Cikgu Ag. Harris dan Cikgu Shamran. Tidak termasuk Cikgu Vivi dan Suzali kerana mereka sememangnya bujang. Tapi kemungkinan besar, pada lawatan tahun depan, mereka datang sebagai suami isteri. Mana tau kannn.

Sebagai tatapan rakan... nikmatilah jilid satu Lawatan kami ke Taman Buaya di Tuaran. Tuaran adalah merupakan daerah asal bapa mertua aku. Kalau sudi datanglah berkunjung ke Kg. bapa Mertua aku di Kg. Serusup Tuaran.




Cikgu Yassin dan Guru Besar sempat bergambar bersama pemilik Taman Buaya ini.









Aku punya "Budigat"












Jejaka Macho SK. Kaiduan. Cikgu Suzali bergaya dengan janggutnya yang sejemput itu.










Kiri sekali Haziq anak buah aku. Kanan, anak aku Fadhillah Nurfikri




















Aksi mengangkat dan baring atas buaya.
Kiri: Mizi anak Cikgu Ag. Putera mengangkat replika buaya.
Kanan: Persembahan dari petugas di Taman Buaya ini.














Cikgu Shamran begitu asyik merakamkan detik-detik menarik sepanjang lawatan ini. Mungkin kerana puas merakamkan gambar, dia buang tabiat.. habislah buluh ni... ( peringatan: jangan tiru aksi ini... merbahaya)






Selain daripada buaya, ikan KOI KAP juga terdapat di sini.










Pasangan Romantik.. romantika di Tampoi.. Cikgu Ag, Putera bersama Isterinya Cikgu Mastura. Melihat gelagat mereka ini, aku terkenang pada isteriku di rumah.










Keluarga bahagia...










Cikgu Ag. Putera sempat berposing ala SARUK KAN.












Sempat membuat persembahan. Guru Besar melakukan aksi menyeramkan di atas replika buaya membuatkan kami semua merasa gementar.









Proses terakhir.. kelihatan Cikgu Shamran sedang menyempurnakan acara "membayar". Majlis telah sebulat suara memberi penghormatan kepada beliau untuk melakukan acara ini.









Berehat sebentar. Cikgu Jailani ( Siyoko ) bersama isteri dan anak beliau.



















Gambar kenangan sebelum keluar dari Taman Buaya Tuaran
Kiri: Anak aku Kanan: Cikgu Ag. Putera bersama keluarga





Sebelum berangkat meninggalkan Taman Buaya Tuaran, para pelajar diberi sedikit jamuan. Destinasi kami seterusnya adalah Pantai Tanjung Aru.




















Pemandangam indah yang sempat aku rakamkan di Pantai Tanjung Aru.





Semasa berada di Pantai Tanjung Aru, sempat juga diadakan Sukaneka untuk para pelajar. Gambar di sebelah kelihatan Guru Besar sedang menyampaikan hadiah kepada para pemenang sambil disaksikan oleh penyelaras Sukaneka Cikgu Ag. Putera









Melihat gambar Cikgu Anuar ini, teringat aku pada lagu Raja Pop Jamal Abdillah yang bertajuk "sepi seorang perindu". Munkinkah beliau sedang merindui isterinya di rumah. Aku cuma "meneka dalam kesamaran" lagu Ibnor Riza tu. Mentang-mentanglah muka Cikgu Anuar ni mirip Ibnor Riza









Anak Cikgu Putera











Anak Cikgu Anuar disebalik pokok










Cikgu Saiful yang pada mulanya tidak dapat dapat menyertai lawatan kali ini kerana ada masalah yang tidak dapat dielakkan, tiba-tiba muncul tatkala kami bersiap nak balik








Kumpulan ROCK KAPAK turut memeriahkan lawatan kali ini.












Cikgu Charle bersiap untuk meninggalkan Pantai Tanjung Aru bersama kereta kesayangannya NISSAN GT-R

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memang best aktiviti hujung semester ni.. tapi, ada seorang yang ter'miss' dalam deretan gambar-gambar memori kali ini. Kesiannya dia...

joelabu72 berkata...

jangan risau, sebab ini baru jilid satu, lepas ni jilid 2 bakal menyusul.. aku susah mau nak upload kerana sistem tak berapa baik beberapa hari ni.. sorry ya VI

Tanpa Nama berkata...

saya pernah sampai taman buaya kat sandakan, di tuaran ni belum sampai lagi... cantik ke tempat ni.

Unknown berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Catat Ulasan