Selasa, 21 Oktober 2008

MAJLIS PERKAHWINAN ANAK JIRANKU

Sebelum aku mengUPLOAD gambar sekitar Majlis Perkahwinan Anak Jiranku Bongsu Jumaat Ala, terlebih dahulu aku mohon maaf kerana tidak mengUPDATE blog aku ni dengan cerita atau berita baru untuk tatapan rakan sekalian. Bukan apa, aku sebok BANGAT. Rakan-rakan taulah kan, musim peperiksaan makin menghampiri, ditambah lagi dengan Persidangan Pemuda Bahagian Papar yang bakal berlangsung pada 25 Oktober ni, jadi sebagai Ketua Pemuda Cawangan, aku terpaksa memenuhi undangan dari mereka-mereka yang menawarkan diri bagi merebut jawatan-jawatan penting di peringkat Pemuda Bahagian.

Cuma aku ingin tekankan kepada mana-mana yang akan terpilih nanti, janganlah terlupa akan VISI dan MISI masing-masing yang sering diutarakan sepanjang tempoh berkempen. Jangan pula nanti setelah terpilih, tujuan merebut jawatan sekadar cuma untuk mengejar GLAMOUR semata-mata. Akibatnya, UMNO TRANFORMASI cuma setakat kata-kata yang tidak diterjemahkan. Dan yang paling penting, proses pemilihan dapat dilakukan dalam keadaan yang baik sebagai satu keluarga. Pihak yang bertanding tidak mengggunakan isu-isu yang boleh menjejaskan nama baik UMNO itu sendiri.

Namun dalam pemerhatian aku sepanjang tempoh berkempen, ada juga pihak yang terlalu rakus dan taksub demi memenangi hati para perwakilan agar menterjemahkan sokongan pada kertas undi pada 25 Oktober nanti, sanggup mengadai maruah dengan sanggup menyemarakkan isu-isu kecil dan kekadang tiada. Inilah cara berkempen yang KOLOT dan perlu PENGUBAHSUAIAN mengikut cara yang lebih tersusun dan terancang. Teknik menyerang peribadi calon lawan adalah satu cara yang sungguh JIJIK dan ISLAM juga menegah Umatnya melakukan fitnah.

Bagi aku, tidak rugi berpolitik secara bermoral dan profesional. Biar kita kalah, asalkan nama baik kita kekal harumnya. Apa ertinya kemenangan, jika suara-suara sumbang dan kritikan-kritikan yang berulamkan cili api membayangi kemenangan kita. Biar kita menang secara bermaruah. Biar kita menang sebagai anak jantan. Biar kita menang dengan menjunjung keluhuran dan kedaulatan Islam dan Melayu itu sendiri. Ini adalah demi kebaikan dan bagi memartabatkan Islam dan rumpun Melayu yang rasanya semakin kurang diyakini oleh masyarakat dunia, yang sering mengaitkan Islam sebagai Pengganas, Melayu sebagai Rasuah.
Ayuh.. marilah kita bersama, bersatu, bergerak.. demi memartabatkan Islam dan Melayu agar kembali disegani berada di suatu tempat yang tinggi dan terpuji.

Buat mana-mana calun yang mengamalkan cara berpolitik yang kurang vitamin dan menjadikannya tidak sihat, masih belum terlambat bagi anda untuk mengubah Persepsi para perwakilan dan masyarakat terhadap Politik anda yang boleh diibaratkan seperti seekor anjing kurap.


Gambar-gambar berikut adalah yang sempat aku rakam di Majlis Perkahwinan
Norlela dan Kadrie. Setelah melihatnya pastinya rakan-rakan perasan bahawa gambar-gambar di bawah ini tidak berkaitan langsung dengan apa yang aku tulis di atas.

Buat Ella dan Kadrie, Selamat Pengantin Baru, Moga Bahagia akan terus berkekalan sehingga ke akhir hayat. Amin



























































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan